هر دو کشنده مان و ولوو دارای 480 اسب بخار قدرت هستند. خوب ازاتاق شروع میکنیم:

  • اتاق ولوو از نوع گلوبتروتر می باشد. و اتاق مان از نوع XXL که بزرگ ترین اتاق موجود در بازار جهان می باشد.
  • موتور مان از یک موتور شش سیلندر به حجم 1/12 بهره می برد با قدرت موتور 480 اسب بخار.
  • ولوو هم از یک موتور شش سیلندر با حجم موتور 8/12 با قدرت موتور 480 اسب بخار.

یک تعریف کلی از مان:
معرفی و مشخصات تریلی (Man tga) این کشنده از موتوری به حجم 12 لیتر و قدرتهای 380 - 410 - 430 - 460 -530 اسب بخار استفاده می کند و گشتاور بر نیوتون متر آنها از ضعیف تا قوی به مقدار 1800 - 2100 -2400 نیوتون متر کشتاور تولید می کند این موتورها دارای توربو لادر و خنک کننده سوخت پاش الکترونیکی می باشد.

سیستم ترمز موتور با قدرتهای متفاوت جعبه دنده: از شرکت zf از آلمان با 16 دنده در جلو و 2 دنده در عقب می‌باشد و این جعبه دنده هایی که روی کشنده های جدید کار گذاشته می شود از دو حالت دنده دستی و اتوماتیک برخوردارند که راننده را در رانندگی راحت تر می کند.

کلاچ اتوماتیک تک صفحه ای با حمایت هوای فشرده محور محرک ساده نوع هیپوید دارای قفل دیفرانسیل ترم‌ها بادی با کنترل الکتریکی ABS,ASR دیسک جلو و عقب با خنک کنندگی داخلی ایمنی: سیستم کنترل مسیر ACC و سیستم ایستایی ESP در ضمن شرکت مان با پرداخت مبلغ اضافه اطاق راننده را مجهز با بالابر هیدرولیکی می‌کند.

این مشخصات فنی بود اما اگر بخواهیم این کشنده را در مقایسه با سایر کشنده مقایسه کنیم از اطاقک بزکتر راننده موتور نیرومند(به دلیل اینکه این موتور در دورهای میانی نهایت قدرت را کسب می کند) و دید به اطراف بهتر دارد. 

یک تعریف از ولوو:
موتور D13A؛ 480 یا 520 اسب بخار با SCR، این موتورها مطابق استاندارد (تشویقی) Euro4/Euro5 است.

  • مطابق با استانداردهای Euro 3، ترمز موتور Volvo VEB/VEB+ به عنوان گزینه قابل انتخاب. مجهز به دستگاه انتقال نیروی 900 نیوتن متر با نیروی محرکه از موتور، گشتاور بالا در محدوده وسیع سرعت موتور.
  • موتور D13A، یک موتور دیزلی 8/12 لیتری، خطی و دارای 6 سیلندر با توربو شارژر و خنک کننده میانی است. این موتور با امکان انتخاب بازده نیروی 400، 440، 480 و 520 اسب بخار موجود است. 
  • با دوام بالا و طی مسافت طولانی بدون نیاز به سرویس، فواصل زمانی تعویض روغن به حداکثر 100.000 کیلومتر یا 12 ماه افزایش یافته است.

در مورد گیربکس ولوو دارای 6 دنده جلو + هر دنده یک نیم دنده که مجموعا 12 دنده گیربکس ساخت ولوو

مان هم 8 دنده جلو و هر دنده یک نیم که مجموعا 16 دنده گیربکس ساخت zf.

ولو هم گیربکس دستی و اتوماتیک (بر حسب سفارش).

مان هم اتوماتیک دستی (بر حسب سفارش).

اما مهم ترین نکته اینکه مصرف مان از ولوو کمتر است.

مان دوست محیط زیسته خیلی کم دود میکنه ولی بهتره بگم اصلا دود نمی کند. اما ولوو اینگونه نیست.

لوازم یدکی ولوو FH و مان TGA


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها